söndag 23 oktober 2011

Måla måla måla


Nu målas det för fullt här hemma. Nytt målarprojekt inköpt på loppis. Jag inbillar mig alltid att jag gillar att måla möbler när det har gått för lång tid sedan senaste projekt, men varje gång när jag väl sitter där och målar om samma grej för fjärde gången ångrar jag mig djupt. Fast det är något väldigt tillfredsställande när man väl är inne på sista varvet.

Trodde denna var vit, men det såg jag ganska snart att den inte var när jag väl började måla...

1 kommentar:

Sara sa...

Det är som jag och syprojekt! Alla andra verkar ju tycka det är så himla kul, och en liten kudde eller påse eller väska eller whatever ska jag väl få ihop. Men nä, det är lika aptråkigt varje gång jag försöker! Måla ger jag mig inte på frivilligt! Allt som ska in i detta huset ska vara "klart" eller så får det vara med befintlig patina! (Igonerar härmed den nypåkomna och förberedda idén om att göra en köksbordsskiva av den underbara golvtiljan från gamla vinden, som jag tyckte vi kunde smacka ihop, slipa av och vitlasera... men lasera är inte måla va? Och en skiva är ju bara en skiva...)
Lycka till med målningsprojekten! =OD