torsdag 16 juni 2011

Inspirationsbok!

Nu har jag gjort en inspirationsbok med hjälp av min fina lilla Bind It All (spiralbindningsmaskin) med överblivna papper och bokstavsstickers som jag har haft i en evighet. I den har jag tänkt samla tidningsurklipp m.m. som inspirerar mig. Istället för att spara hela tidningar ska jag bara spara sådant jag vill komma ihåg inför kommande pyssel- och inredningsprojekt. Bara att riva ur och klistra in. Jag har så många inredningstidningar som ligger men som jag aldrig tittar i, så nu ska jag gå igenom dessa och bara klippa ut sådant jag vill komma ihåg.


Numera sitter där även 2 prickar i ordet "färg"...



Jag använde en stor spiral eftersom boken kanske blir ganska tjock i slutändan eftersom det ska klistras in mycket saker i den.

3 kommentarer:

Mya sa...

det är verkligen en jättebra ide. jag har haft samma tanke eftersom man inte kan spara alla tidningar som man köper. då är det käckt att kunna spara det bästa. :)

Agneta sa...

Vilken bra idé! Kanske kan vara något. Jag gillar ju såna utmaningar att man ska inspireras av en bild. Kan vara något för mig kanske. Har ju haft en BIA i ett par tre år utan att använda den...

Annelie sa...

Vilken kanonidé - skulle ju vara en utmärkt ursäkt till att vara tvungen att köpa en BIA :D